جراحی سانترال لب یا لیفت لب ، یک روند ساده جراحی سرپایی برای بالا کشیدن لب ها است که در مطب بهترین دکتر لیفت لب ، قابل اجرا می باشد. این روند زیبایی برای کاهش دادن فاصله لب بالا از بینی و افزایش دادن وسعت ناحیه قرمز رنگ لب که در حالت طبیعی ، بسیار نازک است ، قابل اجرا می باشد.

چه تکنیک هایی برای عمل سانترال لب مورد استفاده قرار می گیرند ؟

تکنیک های متعددی در طول دهه های اخیر ، برای لیفت لب مورد استفاده قرار گرفته است. تکنیک اصلی ، شامل بالا کشیدن لب از طریق برداشتن بخشی از پوستی است ، که درست در بالای لب قرار گرفته و فاصله بین لب بالا و بینی را تشکیل می دهد. تکنیک برداشتن بخشی از پوست بین لب بالا و بینی ، را می توان در عرض بخش مرکزی لب (cupids bow) یا در گوشه های لب ، بسته به تغییرات مورد نیاز در فرایند لیفت لب ، انجام داد. در تکنیک های مدرن تر ، برش ، درست در زیر بینی قرار داده می شود. هدف از این کار ، جلوگیری از برجای ماندن اسکار یا جای زخم می باشد. نوار کوچکی از پوست در این ناحیه برداشته می شود و سپس ، بخیه ها با دقت بسته می شوند. لیفت لب مادیفاید (modified) ، پیشرفته ترین تکنیک تا به امروز بوده و تحت آن ، بخش قرمز رنگ بیشتری از لب ، نمایان می شود و نتیجه به دست آمده از آن ، طبیعی تر و ماندگار تر می باشد.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای عمل سانترال لب هستند ؟

اگر لب بالای شما در فاصله زیادی نسبت به بینی تان قرار گرفته است ، یا لب بالایتان نسبتاً نازک می باشد ، داوطلب خوبی برای عمل لیفت لب محسوب می شوید. بیشتر بیمارانی که برای جراحی سانترال لب داوطلب می شوند ، اغلب تجربه خوبی از تزریق فیلرها یا تزریق ژل لب به دلیل موقتی بودن نتیجه و نیز طبیعی نبودن نتیجه آن ، در مقایسه با عمل سانترال لب ، ندارند.

روند جراحی سانترال لب چگونه است ؟

همان طور که در بالا ذکر شد ، لیفت لب یک فرایند جراحی ساده است ، که می توان آن را به صورت یک روند مستقل ، یا در ترکیب با سایر روندهای زیبایی صورت از قبیل جراحی بینی ، لیفت صورت و غیره انجام داد. این روند با علامت گذاری پوست در ناحیه لب بالا ، بر اساس طرح ترسیم شده توسط یک جراح پلاستیک خوب در تهران ، آغاز می شود. سپس ، روند با تزریق داروی بی حسی به ناحیه ای که در دندانپزشکی نیز داروی بی حسی به همان ناحیه تزریق می شود ، ادامه می یابد. پس از مهیا شدن شرایط لازم ، بخشی از پوست درست در زیر بینی ، با ملایمت برداشته می شود و هرگونه خونریزی ، حتی در سطح ملایم ، کنترل می شود. سپس ، برش با بخیه های کوچک و ظریف برای خلق نتیجه ای هر چه زیباتر ، بسته می شود. پس از روند بهترین جراح پلاستیک تهران ، ناحیه درمان شده را با پماد آنتی بیوتیک ، پوشش می دهد. بخیه ها ، چند روز بعد کشیده خواهند شد.

آیا در عمل سانترال لب ، بیهوشی مورد نیاز است ؟

اگر سانترال لب ، تنها فرایندی باشد که قصد انجام آن را داشته باشید ، به راحتی تحت بی حسی موضعی قابل اجرا است. البته ، اگر لیفت لب با برخی روندهای دیگر که به بیهوشی عمیق تر نیاز دارند ، ترکیب شود ، در این شرایط بهترین جراح پلاستیک تهران به صلاحدید خود ، می تواند فرایند را تحت بیهوشی عمومی اجرا نماید.

نتایج سانترال لب ، چقدر ماندگار است ؟

نتایج جراحی سانترال لب ، دائمی هستند ؛ هرچند لب ها و صورت ، فرایند طبیعی پیری خود را سپری خواهند کرد. پیری طبیعی طبق انتظار ، تغییراتی را در چهره به وجود می آورد که قابل متوقف کردن نمی باشند.

عوارض جراحی بینی و سانترال لب

همانطور که بیان شد اگر این پروسه به دست یک جراح با تجربه و با مهارت انجام شود خطری به همراه نخواهد داشت ؛ در غیر اینصورت ممکن است مشکلاتی مثل نمایش دادن ها به شکل غیر طبیعی ، بالا بردن بیش از اندازه لب ها ، باقی ماندن جای زخم و اسکار را به همراه داشته باشد. همچنین لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که اگر تصمیم به انجام این دو فرآیند زیبایی به صورت همزمان دارید ، لازم است برای مدت زمان بیشتری در اتاق عمل بمانید و این موضوع برای بیمارانی که نمی توانند برای زمان زیادی بیهوش شوند ، می تواند خطرناک باشد.

چه مدت بعد از این جراحی نتایج قابل مشاهده است ؟

بعد از گذشت سه هفته می توانید شاهد تغییرات و نتایج اولیه و معمول باشید اما برای مشاهده نهایی حداقل به سه الی شش ماه زمان نیاز دارید تا تورم لب ها و بینی از بین برود.